Faimosul paparazzo (The Famous Paparazzo)

Faimosul paparazzo (The Famous Paparazzo)

Fotograf la o publicatie de scandal, Gary primeste misiunea de a contribui la compromiterea unui om politic, banuit de relatii cu o minora. Ca sa poata supraveghea camera de hotel a demnitarului, pe care urmeaza sa-l surprinda in compania protejatei sale, Gary se instaleaza in mansarda lui Miss, o prostituata trecuta de prima tinerete, personaj tragic, care traieste din amintiri si care va sfarsi prin a se sinucide. Prins intre interese politice divergente, Gary e arestat…

7/10
Un bulgăre de humă (A Clod of Clay)

Un bulgăre de humă (A Clod of Clay)

Povestea lui Ion Creanga, scriitorul care a reusit sa impresioneze generatii de-a randul cu basmele si povestirile sale. Continuand un har mostenit de la stramosii sai, Creanga considera povestile lui o simpla sursa de amuzament, lipsita de profunditate. Mihai Eminescu este cel care incearca sa-l convinga ca detine un talent deosebit. Poetul, insa, are alte probleme, fiind implicat intr-o imposibila poveste de dragoste cu Veronica Micle… Respectul pe care il avem in mod firesc fata de marile personalitati Ion Creanga si Mihai Eminescu a devenit, in momentul realizarii acestui film extrem de inhibant. Acesta a constituit principalul handicap pe care l-am avut de trecut. Pentru a deveni personaje de film, Eminescu si Creanga trebuiau sa coboare de pe statui, sa prinda viata imprumutand chipurile unor actori: sa vorbeasca, sa se miste si sa evolueze intr-un chip cat mai firesc. In loc sa pastram un ton solemn, omagial, care ar fi imprimat filmului, cred, un aer sedentios, an incercat sa ne apropiem cu discretie si caldura de personalitatile readuse la viata. Chiar daca primele lor aparitii in film risca sa deceptioneze printr-o fireasca neidentificare cu fotografiile icoana, atat de cunoscute, speram ca personajele sa devina convingatoare pe parcursul desfasurarii povestirii cinematografice. Este un omagiu pe care il aduce cu intarziuere implinirii a 100 de ani de la moartea lui Ion Creanga, Mihai Eminescu si Veronica Micle (Nicolae Margineanu).

8/10
Pădureanca (The Forest Woman)

Pădureanca (The Forest Woman)

Busuioc (Victor Rebengiuc), un taran bogat din Curtici isi trimite fiul Iorgovan (Adrian Pintea), impreuna cu servitorul Sofron (Serban Ionescu) in satul vecin pentru a gasi oameni la munca campului. Iorgovan este indragostit de Simina (Manuela Harabor), fiica unui taran sarac, dintr-un sat de munte, in cautarea careia pleaca. Cum si Simina ii impartaseste sentimentele ea accepta sa vina la culesul recoltei impreuna cu tatal sau. Sentimentele lui Iorgovan sunt confuze, este slab si sfasiat intre dragostea sincera pentru Simina si obstacolul prejudecatilor si diferentelor de pozitie sociala. In acest timp Sofron, tanarul servitor al acestuia, se indragosteste la randu-i de Simina. Infruntarea dintre cei doi pretendenti devine din ce in ce mai acuta, fapt care va limpezi atitudinea fiecaruia fata de femeia pe care amandoi o iubesc.

Filmul este inspirat din nuvela omonima a scriitorului Ioan Slavici, o poveste de dragoste neimplinita care scoate in evidenta mentalitati si atitudini specifice universului rural din Transilvania sfarsitului de secol XIX, care mai face parte inca din imperiul Austro-Ungar.

8/10
Ştefan Luchian

Ştefan Luchian

Filmul evoca viata unuia dintre cei mai mari pictori romani – Stefan Luchian, o viata inceputa spectaculos sub semnul succesului si al faimei. Al norocului, de asemenea! O mostenire importanta il pune la adapost de grijile materiale. S-ar putea dedica intru totul picturii, dar nu! Firea lui sociabila si imensa pofta de viata il imping spre o existenta mai superficiala, poate, dar cat de stralucitoare… Sportiv de performanta – a castigat prima cursa de velocipede Giurgiu-Bucuresti – nelipsit de la celebrele "batai cu flori" de la Sosea, clien al cafenelei Fialkovsky, loc faimos de intalnire pentru artistii vremii, Luchian face figura de rasfatat al sortii. Pana si momentele de impas profesional se intorc in favoarea lui. Refuzat la Salonul oficial de pictura, organizeaza alaturi de alti tineri o expozitie a "Independentilor" care va provoca scandal, dar le va aduce si succes. Curand insa, visul aluneca in cosmar. Averea mostenita s-a risipit. Luchian se vede nevoit sa-si castige existenta cantand la flaut in orchestra Teatrului National. Apoi apar primele semne ale bolii care il va lasa paralizat. Este inceputul sfarsitului. Iubita il paraseste, prietenii de asemenea… Tot ce-i mai ramane este pictura; asupra ei isi va concentra Luchian putina putere ce i-a mai ramas. Apar primele semne ale gloriei artistice. Cand paralizia ii ajunge la degete, continua sa picteze cu penelul legat de brat. Pastreaza ca model doar florile. Astfel au fost pictate "Anemonele". Inainte ca tumultoasa lui viata, arsa ca o lumanare, sa se stinga, intr-o noapte Luchian primeste vizita lui George Enescu. A venit sa-i cante la vioara spre a-i mai alina suferinta. Este omagiul unui mare artist adus altui mare artist.

Un om în loden

Un om în loden

In camera sa, in miezul noptii, un om se trezeste brusc cuprins de o panica nebuna. De foarte aproape, un ras sarcastic se face auzit. Sa fie un simplu cosmar? A doua zi, reluandu-si preocuparile la Institutul de Geologie unde lucreaza la un proiect ce vizeaza un zacamant de uraniu, inginerul Dan Stamatiad uita ce s-a petrecut in noaptea trecuta. Dar odata intors acasa, cosmarul reancepe. Apeluri telefonice in miez de noapte, in care se aud stranii hohote de ras, scrisori anonime de amenintare, fac din viata inginerului Stamatiad un veritabil infern. Totul culmineaza cand intr-o seara descopera in apartamentul lui un magnetofon si un plic. Necunoscutul il anunta ca ascultand banda ii va afla identitatea si motivul pentru care va veni sa-l ucida…

Film politist, adaptare dupa romanul "Moartea vine pe banda de magnetofon" de Haralamb Zinca. Filmul de debut ca regizor autonom a lui Nicolae Margineanu.

Oameni obişnuiţi (Ordinary People)

Oameni obişnuiţi (Ordinary People)

O familie isi pierde fiul cel mare intr-un accident, tragedie care pune pe tapet probleme ramase latente de ani de zile, fiecare din cei trei supravietuitori confruntandu-se cu ei insisi, in primul rand, dar si cu ceilalti din jur. Calvin, tatal, este un avocat de succes din Chicago, care s-a considerat intotdeauna iubit de familie, insa acum ajunge sa se indoiasca pana si de afectiunea sotiei. Beth, mama, o gospodina perfecta si foarte activa in comunitate, indragita de toata lumea, este o egoista in fond. Conrad, celalalt fiu, care traise tot timpul in umbra fratelui sau, incearca sa se sinucida simtindu-se vinovat si este internat o perioada intr-un spital psihiatric. Dupa moartea lui Berger, familia se zbate in procese de constiinta, iar in centrul unor teribile dezvaluiri se afla Conrad.

9/10
King Kong

King Kong

9/10
E.T. Extraterestrul (E.T. the Extra-Terrestrial)

E.T. Extraterestrul (E.T. the Extra-Terrestrial)

9/10
Nea Mărin miliardar (Uncle Marin, the Billionaire)

Nea Mărin miliardar (Uncle Marin, the Billionaire)

Nea Marin (Amza Pellea), ajuns la mare, se trezeste peste noapte in rolul unui miliardar american care trebuie sa aiba de-a face cu mafioti, presa, viata de lux si cate si mai cate. Acest lucru insa nu-l sperie. El rezolva lucrurile cu calm, la fel ca la el in sat, unde Veta (Draga Olteanu-Matei) era consilierul lui de baza si – nu in ultimul rand – sotia lui. Cu o distributie de mare spectacol, Sergiu Nicolaescu reuseste sa dea lovitura si sa realizeze cea mai cunoscuta comedie romaneasca.

Una dintre cele mai reusite comedii din cinematografia romaneasca, "Nea Marin miliardar" este unul dintre filmele cu cea mai mare cota de popularitate in randul telespectatorilor ultimelor doua generatii. Faimosul Nea Marin, cel mai tipicar si hazliu oltean din toate timpurile, interpretat de inegalabilul Amza Pellea, ajunge, datorita asemanarii sale izbitoare cu un miliardar sa fie luat drept acesta. Din acest moment se declanseaza nebunia, bascaliosul nea Marin, cu prazul la diplomat, intrand in tot felul de situatii hilare ca urmare a acestei confuzii de identitate.
Luat de val, nea Marin uita ca plecase la mare pentru o mica relaxare si incepe sa-si intre in rol. Lucrurile se ingroasa cand nevasta sa Veta (Draga Olteanu Matei) vine val-vartej pe Litoral pentru a-si recupera sotul. Nu mica ii fu surpriza cand aceasta il gaseste in bratele unei blonde dansand romantic pe o melodie a lui Gil Dobrica, intr-o scena devenita memorabila.
Bineinteles ca si nelipsitul si neindemanaticul Suca (Sebastian Papaiani) isi face o aparitie spectaculoasa.