Hiroshima, dragostea mea (Hiroshima Mon Amour)
În "Hiroshima", elementele povestirii par a fi mai mult o scuză pentru film decât filmul însuşi, care uimeşte şi surprinde mereu, oferind desfăşurări pe care mintea nu le poate percepe imediat. Există tot timpul în film o atmosferă de semnificaţii vinovate, Hiroshima, războiul, dragostea pierdută, neliniştea care însă rămân elemente separate şi nici nu intenţioneză să se cristalizeze.
"Cu acest film, Alain Resnais şi Marguerite Duras au deschis calea creaţiei cinematografice moderne, reclamând un nou tip de spectator, acela al cinematografului de artă şi experimental." – Dictionnaire des Films – 1995 (Larousse)
Proiect: Vrăjitoarea (The Blair Witch Project)
Despre film se spune că deşi are aspectul "cel mai înfricoşător" al tuturor timpurilor, nu are staruri, nu benefeciază de efecte speciale şi nu au fost folosiţi prea mulţi bani pentru realizarea lui. Filmul este compus din scene tip documentar filmate de trei studenţi daţi dispăruţi într- o excursie în pădurea din Western Maryland, în 1994. Cei trei îşi propuseseră să meargă pe urmele unei vrăjitoare legendare care existase pe aceste meleaguri cu 200 de ani înainte şi despre care poveştile ţeseau dispariţii şi crime misterioase. Curioşii se pierd în adâncul codrului unde pier pentru totdeauna. După un an este găsit filmul făcut de ei. Deşi nu curg râuri de sânge, filmul te îngheaţă când citeşti în ochii victimelor groaza, sau auzi ţipetele sfâşietoare.
Voiajul în Lună (A Trip to the Moon)
Dacă Lumiere a fost părintele cinematografului şi, prin scurtele sale imagini de documentar a surprins momentul real aşa cum era, Melies este incontestabil tatăl filmului de ficţiune. Lui i se datorează inventivitatea, uimirea, candoarea şi efectele speciale preluate din circ şi magie. Filmul de faţă, privit azi, este comic şi înduioşător. Atunci, la începutul secolului, lăsa publicul cu gura căscată de uimire. Vrăjitorul Melies îi purta pe eroii filmului şi pe cei din scaune pe fundul oceanelor, pe lună (care are faţă umană şi sfârşeşte să fie lovită în ochi de obuzul zburător interplanetar) şi printre stele (care erau figurate ca nişte dansatoare dezinvolte în costume de baie).
Comoara din Lacul de Argint (Treasure of Silver Lake)
Comoara din lacul de argint este o ecranizare după Karl May şi îi are ca eroi principali pe aceeaşi Winnetou şi Old Shatterhand. De această dată miza este o hartă a unei comori. Harta fusese ruptă în două părţi, pentru a-i păstra secretul, dar colonelul Brinkley va intra în posesia celor două jumătăţi şi va încerca să pună mâna pe comoară. Doar că Winnetou şi Old Shatterhan nu vor sta nici ei chiar cu mâna în sân.