My Fair Lady (My Fair Lady)

My Fair Lady (My Fair Lady)

Eliza Doolittle este o tanara care isi castiga existenta vanzand flori pe strada. Accentul stricat si pronuntia defectuoasa a fetei atrage atentia unui trecator- profesorul de fonetica Henry Higgins, un lingvist cunoscut. Increzator in metodele sale, Higgins se lauda ca poate sa faca, la nivelul vocabularului, ca Eliza sa para ducesa. Intaratata, Eliza merge la casa profesorului, dorind sa invete, si ajunge subiectul unui pariu intre Higgins si prietenul sau Pickering. In sase luni fata trebuie sa apara la Balul Ambasadei asa ca, imediat, este supusa la epuizante exercitii fonetice zilnice. In acest timp, Eliza este cautata de tatal ei, om simplu si fara capatai care reuseste sa scoata bani de la Higgins contra educatiei fiicei sale.

 

Ca rasplata pentru reusita neasteptata asupra catorva fraze elementare, Eliza este prezentata aristocratiei la cursele de cai unde face impresie prin eleganta, dar si prin relatari nelalocul lor. In urma balului, la care prezenta Elizei starneste admiratie si curiozitate, pariul este castigat – dar Higgins isi da seama de importanta pe care a capatat-o aceasta fata in viata lui.

Comedie muzicala, inegalabila in stralucire, inspirata de mitul lui Pygmalion, de libretul operetei compuse de Frederick Loewe si, nu in ultimul rand, de piesa de teatru a lui G.B.Shaw. Un profesor de fonetica se indragosteste de indaratnica sa eleva: o florareasa, pe care o transforma dintr-o femeie simpla, lipsita de educatie, intr-o adevarata doamna.

9/10
Naşul II (The Godfather: Part II)

Naşul II (The Godfather: Part II)

10/10
Capcana minţii (Trance)

Capcana minţii (Trance)

Simon (James McAvoy), un conducător de licitaţii de artă fină, îşi uneşte forţele cu o bandă de infractori pentru a fura o lucrare de artă care valorează milioane de dolari, dar după ce primeşte o lovitură în cap în timpul jafului, se trezeşte fără să-şi mai amintească unde a ascuns tabloul.  Când ameninţările fizice şi tortura nu dau niciun rezultat, şeful benzii (Vincent Cassel) angajează un hipnoterapeut (Rosario Dawson) pentru a analiza cele mai întunecate cotloane ale minţii lui Simon.  Pe măsură ce aceasta sapă mai adânc în subconştientul distrus al acestuia, miza se măreşte, iar graniţele dintre dorinţă, realitate şi sugestia hipnotică încep să se estompeze şi dispar.

8/10
Începutul (Inception)

Începutul (Inception)

Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) este un hoţ priceput, cel mai bun în domeniul periculoasei arte a extracţiei, adică al furtului de informaţii şi secrete preţioase din subconştientul oamenilor în timp ce aceştia visează, când mintea lor este cel mai vulnerabilă.

Rara abilitate a lui Cobb i-a conferit un statut de profesionist extrem de căutat, de o valoare inestimabilă în complicata lume a spionajului tehnologic, dar l-a făcut în acelaşi timp să piardă tot ceea ce era mai important pentru el şi l-a transformat într-un fugar internaţional. Acum i se oferă o şansă să recapete tot ceea ce a pierdut: o ultimă misiune i-ar putea reda viaţa de dinainte dacă reuşeşte un lucru imposibil, opusul extracţiei de informaţii: implantarea lor în mintea cuiva.

Însă un inamic periculos urmăreşte fiecare mişcare a lui Cobb şi a echipei sale, în scopul de a-i împiedica să-şi ducă la îndeplinire misiunea. Iar Cobb este singurul care ar fi putut anticipa acest lucru.

10/10
Naşul (The Godfather)

Naşul (The Godfather)

Inspirat de romanul lui Mario Puzo, filmul este povestea grandioasa a lui Don Vito Corleone, un mafiot din Sicilia, ajuns cap al unei importante retele mafiote in America. Filmul prezinta o viziune extrem de realista a acestei lumi mai putin accesibile unde cuvantul dat si promisiunile facute au o valoare capitala, iar onoarea este la mare pret. Din pacate pentru el, in momentul in care viata ii este pusa in pericol, copii sai nu mai pot sa stea departe de pericole, fiind antrenati si ei in acest joc extrem de riscant al luptelor intre clanurile mafiote din America. Respect, crima, bani si, mai presus de toate, putere: acestea sunt cuvintele care definesc cel mai bine acest film si actiunea sa care a facut lumea filmului sa vuiasca.

10/10
Lebăda neagră (Black Swan)

Lebăda neagră (Black Swan)

Un thriller psihologic plasat în lumea baletului din New York, LEBĂDA NEAGRĂ o are ca protagonistă pe Natalie Portman în rolul Ninei, o dansatoare care se trezeşte prinsă într-o pânză de intrigi competitive cu noua rivală din companie (Mila Kunis).

O lansare Fox Searchlight Pictures sub semnătura vizionarului regizor Darren Aronofsky (The Wrestler), LEBĂDA NEAGRĂ urmăreşte o călătorie palpitantă şi uneori terifiantă prin psihicul unei tinere balerine al cărei rol principal de Regină-Lebădă se dovedeşte a fi unul pentru care devine înfricoşător de perfectă.

LEBĂDA NEAGRĂ urmăreşte povestea Ninei (Portman), o balerină într-o companie de balet din New York, a cărei viaţă, la fel ca a tuturor celor din această branşă, este complet consumată de dans. Locuieşte cu mama ei, Erica, fostă balerină (Barbara Hershey), care sprijină cu zel ambiţia profesională a fiicei sale. Când directorul artistic Thomas Leroy (Vincent Cassel) decide s-o înlocuiască pe prim-balerina Beth Macintyre (Winona Ryder) pentru producţia de deschidere a noii stagiuni, "Lacul lebedelor", Nina este prima alegere. Dar Nina are concurenţă: o nouă dansatoare, Lily (Kunis), care îl impresionează, de asemenea, pe Leroy. "Lacul lebedelor" necesită o dansatoare, care poate juca atât Lebăda Albă cu inocenţă şi graţie, cât şi Lebăda Neagră care reprezintă viclenia şi senzualitatea. Nina e perfectă pentru rolul Lebedei Albe, însă Lily este personificarea Lebedei Negre. În timp ce cele două tinere dansatoare îşi extind rivalitatea într-o prietenie bolnăvicioasă, Nina începe să-şi descopere partea întunecată, cu o inconştienţă care ameninţă s-o distrugă.

9/10
Luptătorul (The Wrestler)

Luptătorul (The Wrestler)

Randy "The Ram" Robinson (Mickey Rourke), un wrestler profesionist celebru prin anii ’80, este fortat sa se retraga cand un atac de cord ii dovedeste ca va muri in ring daca nu renunta la sport. Barbatul se angajeaza intr-un magazin de delicatase, se apropie de o stripteuza trecuta de prima tinerete si incearca sa se reimpace cu fiica lui instrainata. Totusi, ocazia unui meci impotriva vechiului sau oponent, Ayatollah-ul, il face pe Ram sa sa-si incerce pentru o ultima oara puterile in ring.

9/10
Fântâna (The Fountain)

Fântâna (The Fountain)

O poveste despre dragoste, moarte, suflet si fragilitatea existentei umane. Odiseea unui barbat care se lupta din rasputeri pentru a o salva pe femeia pe care o iubeste. In Spania secolului al XVI-lea, conchistadorul Tomas (interpretat de Hugh Jackman) porneste in cautarea Fantanii Tineretii, careia legenda ii atribuie puterea de a-i face pe oameni nemuritori. In zilele noastre, omul de stiinta Tommy Creo cauta cu disperare o cura pentru cancerul care o macina pe iubita sa sotie, Isabel (interpretata de Rachel Weisz). Calatorind prin spatiul interstelar, in secolul al XXVI-lea, astronautul Tom incearca sa inteleaga misterele care il macinasera vreme de un mileniu.

Cele trei istorii converg spre un adevar unic, pe masura ce eroii – in fond, una si aceeasi persoana – isi regasesc pacea sufleteasca in fata vietii, a mortii, a iubirii si a renasterii.

Regency Enterprises si Warner Bros. Pictures prezinta The Fountain/Fantana, o productie Protozoa Pictures/New Regency, in regia lui Darren Aronofsky. Scenariul este realizat de Darren Aronofsky, dupa un subiect de Ari Handel si Darren Aronofsky. Producatorii filmului sunt: Eric Watson, Arnon Milchan si Iain Smith, iar producator executiv Nick Wechsler. Imaginea este semnata de Matthew Libatique, iar scenografia de James Chinlund. Montajul este realizat de Jay Rabinowitz. Costumele sunt create de Renée April. Coloana sonora este compusa de Clint Mansell. in rolurile principale sunt: Hugh Jackman, Rachel Weisz si Ellen Burstyn. Filmul este distribuit de Twentieth Century Fox.

8/10
Pi (Pi)

Pi (Pi)

Maximillian Cohen este un geniu al matematicii, el fiind şi povestitorul din acest film.
Max are următoarea teorie:
Unu – Matematica este limbajul naturii
Doi – Tot ce ne înconjoară poate fi reprezentat şi înţeles prin numere
Trei – Dacă reprezinţi grafic coordonatele oricărui sistem, apare o conexiune
Prin urmare, există conexiuni peste tot în natură.

El încearcă să găsească tiparele şi legăturile din cadrul Bursei de valori cu ajutorul unui super-computer, numit Euclid.

9/10
Nopţile Cabiriei (Nights of Cabiria)

Nopţile Cabiriei (Nights of Cabiria)

Trilogia culpabilitatii (La Strada, 1954, Escrocii, 1955, Noptile Cabiriei, 1957) este definitorie pentru universul tematic si estetic al lui Federico Fellini. Personajele din La Strada, Gelsomina, ipostaza puritatii, a naivitatii, a generozitatii eternului feminin, si nebunul, corespondentul ei reprezentant al "eternului masculin" Zampano, ipostaza brutala, agresiva, primitiva, a eternului masculin, sunt reluate apoi in numeroase variante. Din atitudinea lui polemica se detaseaza ironia, raportata la o lume ce se complace in ambianta unor false mituri, a unor valori morale si spirituale pervertite, destramate, uitate. Observator fin si patrunzator, el converteste aceasta realitate a deriziunii in acte estetice, in acte poetice. Si in locul unui univers tern, al mediocritatii, al pseudovalorilor, el propune un univers al misterului, al sugestiei. Se poate spune ca opera filmica a lui Federico Fellini este o sinteza originala si inspirata, prin intermediul limbajului cinematografic, a culturii latine si italiene, ale caror trasaturi definitorii sunt vitalitatea si generozitatea. Opera lui Fellini poate fi considerata expresia unei stari de permanenta decadenta, dar inteleasa ca un stimulent pentru actul creator, ca o ambianta generata de placerea de a trai bucuriile vietii. inca din primul film al trilogiei se observa acele trasaturi care se vor constitui in universul poetic fellinian. Remarcam interesul pentru cazurile individuale, uneori patologice, a caror evolutie (sau, mai curand involutie) o urmareste pe doua planuri: un plan al consecintelor decurgand din raporturile lor cu ceilalti, cu mediul, si un plan al consecintelor ce decurg din complexitatea si imprevizibilitatea firii umane, a lumii lor interioare. in Noptile Cabiriei (Oscar pentru Cel mai bun film strain, Premiu pentru interpretare la Festivalul international al filmului, Cannes, si Premiul Nastro d´Argento pentru interpretare – Giulietta Masina), intr-o ambianta modesta, chiar mizerabila, supusi unei neinduratoare privatiuni cotidiene, adica pe scena istoriei, se intalnesc cei doi membri ai cuplului erotic: El, Oscar d’Onofrio, pretins marunt slujbas haituit de mistuitoarele insuficiente ale unei existente la marginea disperarii, si Ea, Cabiria, prostituata, dar candida si generoasa. El, cu toata pornirea aproape irezistibila spre ticalosie, stimulata si de o realitate ostila firilor fragile, caracterelor slabe, are totusi unele licariri de rusine, de omenie – sugestia ca omul nu si-a pierdut cu totul esenta buna a naturii sale. Ea, angelica, sfasiata intre dorinta de a-si pastra neintinate puritatea, generozitatea, si nevoia de a se vinde pentru a supravietui. Revolta ei fata de minciuna, fata de injustitie, fata de ticalosie, nu are accente de dusmanie, de ura. Dimpotriva, revolta ei, efectul deziluziilor, este insotita de compasiune, de intelegere, chiar de solidaritate cu presupusa suferinta a celui ticalosit. Antologica este secventa finala, unde Cabiria, seara, trecand printre tinerii petrecareti, iesind din padure spre autostrada (simbolizand iesirea din confuzie) isi regaseste increderea in sine, in valorile umane.

9/10