Love Building

Love Building

Love Building este o comedie dramatică, a cărei acţiune are loc într-o tabără menită să „repare” relaţii de cuplu ajunse într-un moment critic. 14 cupluri ajunse în impas, ajutate de cei trei pshihoterapeuţi şi traineri ai taberei, interpretaţi de Dragoș Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă încearcă să-şi reconstruiască poveştile de dragoste, participând la o serie de teme şi exerciţii.

8/10
Closer to the Moon (Closer to the Moon)

Closer to the Moon (Closer to the Moon)

Bucureşti, 1959. Un spectaculos jaf asupra unei furgonete a Băncii Naţionale pune întreaga ţară pe jar. În România comunistă, un astfel de atac gangsteresc este de neconceput atât pentru autorităţile statului, cât si pentru orice om normal: ce poţi să faci cu lei neconvertibili, într-un regim politic şi economic ce limitează drastic utilitatea banilor? Autorii loviturii: patru bărbaţi şi o femeie, toţi comunişti situaţi la vârful ierarhiei de Partid, departe de orice lipsuri materiale. O lună mai târziu sunt arestaţi, judecaţi şi condamnaţi la moarte; dar în aşteptarea execuţiei sunt “invitaţi” să-şi joace propriile roluri într-o reconstituire cinematografică a acţiunii lor, menită să devină un film educativ şi de propagandă, destinat oamenilor muncii din întreaga ţară!

9/10
Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism (When Evening Falls on Bucharest or Metabolism)

Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism (When Evening Falls on Bucharest or Metabolism)

Suntem în mijlocul filmărilor. Paul, regizorul, are o relaţie amoroasă cu Alina, o actriţă dintr-un rol secundar. A doua zi se vor filma ultimele scene în care apare Alina. Paul se hotărăşte să filmeze o scenă nud cu ea. Se trezeşte de dimineaţă, plin de îndoieli, şi îşi schimbă planurile: în loc să filmeze scena nud, îi spune producătorului că are o criză de ulcer. Apoi îşi ia o zi liberă pentru a se întâlni cu Alina. Treptat, filmul se întrepătrunde din ce în ce mai mult cu viaţa reală, iar filmarea ia o turnură neaşteptată.

8/10
Poliţist, adjectiv (Police, Adjective)

Poliţist, adjectiv (Police, Adjective)

Cristi, un poliţist dintr-un orăşel de provincie, ajunge să-şi piardă credinţa în lege.

"Noul val al cinematografiei române câştigă şi mai mult prestigiu cu non-thrillerul cerebral al lui Corneliu Porumboiu, "Poliţist, Adjectiv". Cu filmul câştigător al premiului Camera d’Or din 2006, "A fost sau n-a fost", Porumboiu şi-a câştigat reputaţia de regizor şi scenarist cu o ureche bună pentru dialog şi un interes în vastele ramificaţii ale adevărului. Filmul său, "Poliţist, Adjectiv", are ca subiect un poliţist contemporan care supraveghează neintenţionat un tânăr bănuit că vinde droguri şi care ia lucrurile la alt nivel, ţintind spre un intelect şi o înţelegere profundă a limbajului în termeni ai autorităţii şi produsul totalitarismului." Variety.com

"Niciun festival renumit nu poate să omită din competiţie noul film al lui Corneliu Porumboiu: "Poliţist, Adjectiv". Acesta a câştigat în 2006 Camera d’Or cu "A fost sau n-a fost". Nu numai că noul său film care participă la Un Certain Regard confirmă debutul său, dar încearcă să obţină un maximum cu un minim de mijloace. Este un lucru greu de realizat dar merită toată răbdarea. Acest film subtil, fără presupuneri şi totuşi sofisticat poate părea confuz la prima vedere, dar cu expunerea la festival şi suportul critic, pare a fi destinat pentru o carieră solidă în filmele de arta." Screendaily.com

Premiul Juriului sectiunii Un Certain Regard, Cannes 2009 – Premiul FIPRESCI, Cannes 2009

8/10
A fost sau n-a fost? (12:08 East of Bucharest)

A fost sau n-a fost? (12:08 East of Bucharest)

Intreaga tara a privit in direct la televizor cum multimi furioase l-au determinat pe dictatorul Ceausescu sa paraseasca Bucurestiul intr-un elicopter. Intr-un orasel linistit la est de capitala, la 16 ani de la aceasta data istorica, Jderescu, patronul unui post TV local are doi invitati pentru a-si impartasi amintirile gloriei lor de revolutionari. Unul este Piscoci, un batrin pensionar, si uneori Mos Craciun, celalalt Manescu, este un profesor de istorie care tocmai si-a platit datoriile pe bautura cu intreg salariul. Alaturi de Piscoci si de Manescu vrea sa raspunda la o intrebare care de 16 ani nu-si gaseste raspunsul: "A fost sau n-a fost revolutie in orasul lor?". Impreuna isi vor aminti ziua in care au iesit in piata orasului strigand "Jos Ceausescu". Dar telespectatorii suna pentru a-i contesta pe "eroi", care poate ca au baut intr-un bar sau se pregateau de Craciun mai degraba decat sa iasa in strazi ca revolutionari. Construit dintr-o serie de episoade aproape burlesti care ne familiarizeaza cu cele trei personaje principale, aceasta comedie trista creste si culmineaza cu una dintre cele mai bune scene din cinematografia romaneasca: un talk show de la o televiziune de neprofesionisti, turnat in timp real. Castigator al trofeului Camera d´Or si al premiului Label Europa Cinema la Cannes 2006. Castigator a 3 premii la TIFF 2006: Cel mai bun film din competitie, Cel mai bun film din cadrul Zilelor Filmului Romanesc si Premiul publicului.

8/10
White Dog (White Dog)

White Dog (White Dog)

8/10
The Naked Kiss (The Naked Kiss)

The Naked Kiss (The Naked Kiss)

8/10
Shock Corridor (Shock Corridor)

Shock Corridor (Shock Corridor)

Sperand sa castige un Premiu Pulitzer, jurnalistul Johnny Barrett patrunde ca pacient intr-un sanatoriu psihiatric cu planul de a rezolva o crima ciudata si neclara…

9/10
The Crimson Kimono (The Crimson Kimono)

The Crimson Kimono (The Crimson Kimono)

8/10
Park Row (Park Row)

Park Row (Park Row)

8/10